Agenda

In de onderstaande agenda vind je de concerten/evenementen die op ons programma staan. De verdere gegevens over de concerten, zoals de exacte tijd, locatie, programma en kaartverkoop bevinden zich in een link achter het concert. Als je daarop klikt zijn alle gegevens voor zover bekend beschikbaar.

* Onderstaande data en tijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen!

Evenement details:

• Concordia & Excelsior

Op 25 juni 1925 werd in Wapserveen muziekvereniging "Excelsior" opgericht en op 18 november 1930 in Frederiksoord muziekvereniging "Concordia". Zoals iedere vereniging kenden beide korpsen goede en slechte tijden, maar ze kwamen hier steeds weer doorheen. Omdat het ledental niet altijd even groot was ging men samenwerken, bijvoorbeeld in 1963 en 1964 toen gezamenlijk aan het concours werd meegedaan. De eerste jaren waarin werd samengewerkt bleven beide verenigingen zelfstandig, maar in 1965 zijn beide verenigingen samengevoegd, zoals men ook met de namen deed.

Samenvoegen is geen garantie voor een groot ledental, dat bleek ook hier. De drumband werd opgeheven, de straat op ging niet meer, en het ledental bleef dalen. Gelukkig kwam ook hierin een kentering, en momenteel, bestaat de vereniging uit ongeveer 40 leden en gemiddeld ongeveer 10  leerlingen per jaar. Nog steeds zijn er nieuwe aanmeldingen. Dus hoop voor de toekomst.

M.i.v. januari 2003 zijn de verenigingen daadwerkelijk samengevoegd tot één orkest.

Vanaf oktober 2006 wordt er samen met de muziekvereniging "Vogido" uit Wapse samen gewerkt. Sinds januari 2013 zijn de verenigingen officieel gefuseerd tot één vereniging: Muziekvereniging VCE Westerveld.