Agenda

In de onderstaande agenda vind je de concerten/evenementen die op ons programma staan. De verdere gegevens over de concerten, zoals de exacte tijd, locatie, programma en kaartverkoop bevinden zich in een link achter het concert. Als je daarop klikt zijn alle gegevens voor zover bekend beschikbaar.

* Onderstaande data en tijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen!

Evenement details:

• Opleidingsorkest

Leerlingen van de muziekvereniging spelen in ons opleidingsorkest. Eerder werd dit orkest wel het ‘jeugdorkest’ genoemd maar het gebeurt niet zelden dat volwassenen ook een instrument willen leren bespelen en daarin ervaring in op willen doen. Bespeelt u al een instrument maar u wilt een ander instrument leren bespelen dan is ons orkestje ook daarvoor heel geschikt.
    Ook spelen enkele meer ervaren muzikanten met ons mee. Zo proberen we de leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden. We proberen een zo aansprekend mogelijk repertoire te voeren, omdat uit ervaring is gebleken dat dit het meest aanspreekt als je begint met musiceren.

Vanaf diploma A van de muziekschool wordt door de muzikale leiding gekeken of de leerling kan meespelen in het grote orkest. Veel leerlingen spelen daarom nu in het grote- en het opleidingsorkest.
    Leerlingen krijgen naast het spelen in het opleidingsorkest individueel les door een leraar van de muziekschool RIMV. Deze lessen vinden plaats zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de leerling veelal in een dorpshuis.
    Hebt u belangstelling voor het leren bespelen van een muziekinstrument dan kunt u contact opnemen met R. Pals of J. Leering - Vries (zie Bestuur) namens het bestuur.