Jeugd

Leerlingen van onze muziekvereniging kunnen al gauw spelen in ons opleidingsorkest. Hier spelen enkele meer ervaren muzikanten mee om de leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden. We proberen een zo aansprekend mogelijk repertoire te voeren, om het plezier in het gezamenlijk maken van muziek te verhogen.

Gezamenlijk Jeugdorkest Westerveld
Sinds 2016 is er gestart met een gezamenlijk jeugdorkest van leerlingen uit de gemeente Westerveld. Hierin zitten jeugdige drummers en blazers van VCE Westerveld, Advendo Diever, Swingband Havelte en UDI Dwingeloo. Eén keer per maand repeteert de jeugd gezamenlijk de andere weken nemen ze de muziek door in hun eigen jeugdorkest. Ook verzorgen ze gezamenlijk optredens.

Groot orkest
Vanaf diploma A van de muziekschool wordt door de muzikale leiding gekeken of de leerling kan meespelen in het grote orkest. Veel leerlingen spelen daarom nu in het grote- en het opleidingsorkest.

Muziekles
Leerlingen krijgen naast het spelen in het opleidingsorkest individueel les door een leraar van de muziekschool RIMV. Deze lessen vinden plaats zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de leerling.

Belangstelling?
Heeft u belangstelling voor het leren bespelen van een muziekinstrument dan kunt u contact opnemen met Jannie Pals. Of kom eens langs op de dinsdagavond in het dorpshuis van Wapse. Het opleidingsorkest repeteert daar van 18:45 uur tot 19:45 uur.

Flyer jeugd

Vind je dit leuk? Deel het dan!