Iedereen uit Frederiksoord en omgeving doet mee

Gezamenlijke repetitie

Naast professionele acteurs en musici, zijn er ook een heleboel mensen uit Frederiksoord en omgeving die op verschillende manieren deelnemen aan Welstaat. Zo wordt er een prachtig koor gevormd van ruim 100 zangers wat o.a. bestaat uit koorleden van Mannenkoor Vledder, De Liesterkrallen Havelte, Het Koor Van De Hoeve, DOOK Frederiksoord en Voices4U Havelte.

Daarnaast vormen leden van orkest VCE Westerveld en muziekvereniging Advendo Diever een speciaal projectorkest die voor de muzikale ondersteuning van de grande finale van de voorstelling gaan zorgen.

Ook doen jongeren van de opleiding voor jong talent tussen de 14 en 21 jaar van Garage TDI mee. Deze jongeren uit Drenthe, Groningen, Friesland en Overijssel bereiden zich binnen de opleiding Garage TDI Talent voor op een HBO Theateropleiding.

Bijzonder is ook onze samenwerking met Florialiacorso Frederiksoord. Er komt een heuse Welstaat corsowagen, ontworpen door scenograaf Vera Selhorst, waar Theaterkoor Disisit een prachtig lied uit de voorstelling zal laten horen. De corsokar zal ook een bijzondere rol krijgen in de voorstelling.

Meer weten over wie er allemaal meedoen of wil je zelf misschien meedoen/meehelpen? Neem dan een kijkje op de speciale deelnemerswebsite: welstaatbewoners.nl

• Foto: Marjolein Rink
  • Tekst: Kameroperahuis | Welstaat