‘Muziek voor Hoop’ geeft hoop

WAPSE – Met de overhandiging van een cheque ter waarde van ruim vijfduizend euro is er officieel een einde gekomen aan de actie ‘Muziek voor Hoop’. KWF Kankerbestrijding gebruikt het geld voor onderzoek naar de ziekte.

Meer dan een half jaar zijn de muziekverenigingen van Westerveld (VCE Westerveld, Advendo Diever, UDI Dwingeloo en de Swingband Havelte) bezig geweest om deze actie, waar geld op werd gehaald voor KWF Kankerbestrijding, tot een succes te maken. En met resultaat. Gezamenlijk haalden zij een bedrag op van € 5.422,-. In dorpshuis Oens Huus in Wapse, de plek waar het allemaal begon, kwam de organisatie onlangs bijeen. Julie Oostra uit Wapse overhandigde de cheque symbolisch aan André de Groot van KWF Westerveld die de organisatie gedurende de actieperiode heeft ondersteund. Directe aanleiding voor het organiseren van ‘Muziek voor Hoop’ was het verlies in de afgelopen jaren van vier leden van VCE Westerveld. Als bestuurslid van VCE Westerveld en muzikant in het orkest maakte Julie Oostra van dichtbij de impact mee die kanker heeft. Dat was toen haar buurvrouw Corrie van der Weij-Toren, die ook nog eens naast haar zat in het orkest, overleed. Toen ook de orkestleden Harm Barelds, Rein van de Velde en Jeanette Daalman de strijd tegen kanker verloren, vond ze dat ze in actie moest komen.

Enthousiast

De inwoonster van Wapse deelde haar plannen met onder meer Marjolein Rink, voorzitter van VCE Westerveld. Ook die was direct enthousiast, net als burgemeester Rikus Jager. De laatste stelde direct de publiekshal van het gemeentehuis ter beschikking voor ‘Muziek voor Hoop’. Voorzitter Marjolein Rink van VCE Westerveld kijkt terug op een zeer geslaagde actie. ‘Vooraf hadden we ingezet op € 1.500,- maar hier zijn we ruim overheen gegaan mede door de extra acties die naast het Benefietconcert waren georganiseerd. Na deze avond zijn we overspoeld met warme reacties en met nog extra donaties. Dit bedrag is een bekroning op de inzet van de vrijwilligers, we zijn trots dat we dit met elkaar hebben neer kunnen zetten. We danken iedereen die gedoneerd heeft of op een andere manier hebben bijgedragen aan dit geweldige succes.’

Foto: Gerrit Boer | Tekst: VCE / Redactie NDC Mediagroep