Westerveld ontwaakt met kerstmuziek

Vledder – Al meer dan dertig jaar is het een traditie dat de inwoners van de dorpen in de voormalige gemeente Vledder, in Wapse en Wapserveen op Eerste Kerstdag ontwaken met kerstmuziek. De muzikanten van VCE Westerveld maken dan in alle vroegte een rondgang door de dorpen.

Ooit is de traditie gestart door muziekvereniging Concordia uit Frederiksoord. Na fusies met muziekverenigingen Vogido uit Wapse en Excelsior Wapserveen, wordt de traditie sinds 2006 in ere gehouden door VCE Westerveld.

Ook vanmorgen was het weer vroeg uit de veren voor de muzikanten, want om half zes stond het eerste optreden al gepland. Er werd gespeeld in Wilhelminaoord, Frederiksoord, Nijensleek, Vledder, Wapserveen, Wapse en Doldersum.

De inwoners van de dorpen vinden het prachtig. ‘Elk jaar bij de kerstboom genieten we van de kerstliederen. We missen alleen nog de sneeuw.’

Tekst: Meppeler Courant