Zendestriekers en MuziekKids spelen op Kerstmarkt Vledder

Vledder – De voorbereidingen voor de kerstmarkt en de kerstwandeling in Vedder zijn in volle gang. De Kerstmarkt wordt gehouden op 14 december van 12.00 tot 18.00 uur. Op het sportplein kunnen alle sportverenigingen zich presenteren. Scouting van Swietengroep uit Vledder houdt de hele middag opkomst en verleent medewerking aan de markt.

Wensenboom

De oudjaarsvereniging zet weer een wensenboom neer waar iedereen een persoonlijke wens kan achterlaten voor een dierbare of bijzonder persoon; sommige wensen komen ook in vervulling tijdens de markt.

Die Dorfplatz Musikanten, Blaoskapel de Zendestriekers en MuziekKids Westerveld treden op diverse locaties op de markt op. In de kerk is een korenfestival en de midwinterhoornblazers zorgen daar voor een mooie muzikale afsluiting.

De kinderen kunnen in de bibliotheek zich laten schminken. Op de markt is tevens een kerststal met daarbij de schapen.

Kerstwandeling

Verder zijn er mooie versierde kramen in kerstsfeer en de vele brandende lichtjes maken het plaatje compleet. Een week later, op 21 december, wordt de kerstwandeling gehouden. Starten kan vanaf 18.15 uur in de Dorpskerk van Vledder. Tijdens de korte maar gezellige tocht wordt het kerstverhaal uitgebeeld en na afloop is er een verrassing voor de deelnemers.

Deelname aan beide evenementen is gratis.