Saxofoonensemble

Soms is er een gelegenheid waarvoor het gehele orkest niet passend is. Een lid van de vereniging oppert dan om een groepje uit het orkest samen te stellen. Als dit lid een ambitieuze amateur dirigent blijkt te zijn, die al gauw een aantal saxofonisten bij elkaar getrommeld heeft, dan is na wat overleg en repetitie daar ineens een saxofoonensemble geboren.

Het ensemble bestaat uit 3 dames en 3 heren waarvan 1 dirigent. Ze proberen regelmatig bij elkaar te komen om te oefenen, gemiddeld is dit één keer in de twee maanden. Het repertoire wordt door de diverse leden aangedragen, uitgeprobeerd, afgeschreven of desnoods bewerkt door de dirigent. Uiteindelijk blijven er een aantal muziekstukken over waar ze zich allemaal plezierig bij voelen en die dragen ze dan uit. In 2014 hebben ze voor het eerst opgetreden in de kerk in Wapserveen. De akoestiek daar is zo geweldig mooi dat ze er met plezier terug komen. Ondertussen begint dat met Pasen een traditie te worden.

Ook voor andere gelegenheden is dit ensemble in te huren. Voor meer informatie kun je een mail sturen naar info@muziekverenigingwesterveld.nl.

Sax ensemble

v.l.n.r. Jorrit Muurling (dirigent), Melanie Coenraadts (sopraan), Bernadette Berends (alt), Edwin Hetebrij (alt), Tanja van Vliet (tenor), Henk Hetebrij (bariton).