Opleidingsorkest

Leerlingen van ons orkest spelen in ons opleidingsorkest. Eerder werd dit orkest wel het ‘jeugdorkest’ genoemd maar het gebeurt niet zelden dat volwassenen ook een instrument willen leren bespelen en daarin ervaring op willen doen. Bespeelt u al een instrument maar wilt u een ander instrument leren bespelen? Dan is dit orkest ook daarvoor heel geschikt.
Iedereen is van harte welkom om eens vrijblijvend een kijkje te komen nemen.

Ook spelen enkele meer ervaren muzikanten met ons mee. Zo proberen we de leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden. We proberen een zo aansprekend mogelijk repertoire te voeren, om het plezier in het gezamenlijk maken van muziek te verhogen.

Groot orkest

Vanaf diploma A van de muziekschool wordt door de muzikale leiding gekeken of de leerling kan meespelen in het grote orkest. Veel leerlingen spelen daarom nu in het grote- en het opleidingsorkest.

Muziekles

Leerlingen krijgen naast het spelen in het opleidingsorkest individueel les door een leraar van de muziekschool RIMV. Deze lessen vinden plaats zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de leerling.

Belangstelling?

Heeft u belangstelling voor het leren bespelen van een muziekinstrument dan kunt u contact opnemen met Edwin Hetebrij. Of kom eens langs op de dinsdagavond in het dorpshuis van Wapse. Het opleidingsorkest repeteert daar van 18:45 uur tot 19:45 uur.