VCE Westerveld schittert

Diever | VCE Westerveld verzorgde vrijdag in de publiekshal van het gemeentehuis in Diever het concert met het thema ‘The Element of Surprise’. Voor een goed gevulde zaal, onder wie burgemeester Rikus Jager en wethouder Wilfried de Jong, werd een zeer gevarieerd programma ten gehore gebracht.

De avond werd op humoristische wijze geopend door professor Jorrit Muurling. Die kwam in Diever zijn nieuwe uitvinding presenteren: de Maarten Bis GTI XL. Deze volautomatische dirigent werd ingepakt binnengereden op een steekwagen en kon, na aansluiting op het stroomnet, bediend worden met een afstandsbediening. De dirigent liet het orkest onder meer langzamer, sneller, zachter, harder en zelfs mute spelen. Een hilarisch begin van deze avond.

Voor de pauze maakte het orkest plaats voor de jeugdleden en de beginnende muzikanten van MuziekKids Westerveld. Deze samenwerking van VCE Westerveld en Swingband Havelte lieten, onder leiding van Jennifer Krale, verschillende muzieknummers horen waar ze de afgelopen periode flink op geoefend hadden. Trotse ouders, opa’s en oma’s legden dit, voor sommige eerste, concert vast. Daisy, een 18-jarige talentvolle singer-songwriter uit de Wijk, nam na de pauze plaats achter haar keyboard en zong en speelde haar prachtig zelfgeschreven nummers. Het orkest nam het stokje weer over en vervolgde met opnieuw een gevarieerd aanbod. Het laatste nummer van de avond was een medley van Queen. Hiermee werd niet alleen alvast vooruitgeblikt naar het TOP2000 concert op 7 december 2019 in Theater De Meenthe in Steenwijk, maar werd ook deze zeer geslaagde avond afgesloten.

• Tekst: VCE Westerveld
  • Foto: Jolanda Alberts