Studieweekend

Wat krijg je als je een groep van zo’n 30 muzikanten een weekend lang bijeen zet in Musselkanaal?Een ontzettend gezellig weekend met groei in alle opzichten!

Van vrijdag t/m zondag is er hard gestudeerd in Musselkanaal. In de Nardusbloem, waar we al eens eerder verbleven, werd er gerepeteerd in een voormalige kerkgebouwkerkzaal. Een ideale locatie waar we een mooie repetitieruimte hebben met mooie akoestiek, waar genoeg bedden voor iedereen staan en waar genoeg leefruimte binnen en buiten is om samen te eten en leuke dingen te doen.

Op zaterdagochtend waren er drie gastdocenten uitgenodigd. Erik van der Weerd begeleidde de sectierepetitie van de trompetten en bugels. Alain Pondman gaf tips aan de saxofoons en Martin Oosterwijk oefende met het lager koper. Al na deze ochtend was er verbetering merkbaar in het samenspel. ’s Middags kwam Astrid Schoenmaker naar Musselkanaal en voerde adem- en ontspanningsoefeningen uit met groepjes muzikanten. Na deze oefeningen was ook de stemming beter en zag je tijdens de overige repetities de muzikanten bewust bezig zijn met de houding en letten op de ademhaling.

De overige tijd werd ingevuld met gezamenlijke repetities en uiteraard was er tijd voor ontspanning. Het was een zeer geslaagd weekend, waarin we muzikaal en sociaal weer dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. Wat hebben we toch een ontzettend leuke vereniging! Daar zijn we trots op.