VCE Westerveld, daar zit muziek in!

Wie denkt dat een orkest saai en oubollig is, wordt uitgenodigd bij fanfareorkest VCE Westerveld. Zij zullen het tegendeel bewijzen. VCE Westerveld, een fusie van de korpsen Vogido, Concordia en Excelsior, speelt inmiddels een dikke acht jaar samen en bestaat uit een groot orkest, een opleidingsorkest en blaoskapel de Zendestriekers. Op het moment staat het ledental op bijna 60, in de leeftijd van 9 tot en met 80 jaar. Een gezellige groep mensen die een gezamenlijke hobby hebben: samen muziek maken.

2015
VCE Westerveld probeert elk jaar opnieuw leuke en uitdagende stukken te vinden voor het orkest en het publiek. Nog dit jaar laten zij hun verscheidenheid aan muziek horen. Zo zal er een ‘bevrijdingsconcert’ worden gegeven op 1e paasdag om 15:30 uur in Fredeshiem Eesveen. Naast de vaste optredens zoals de palmpaasoptochten, de intochten van Sinterklaas en de kerstconcerten, staat er in het najaar een groot concert op het programma in de Meenthe in Steenwijk. Op 10 oktober zal het orkest optreden samen met Margriet Eshuijs, bekend van Lucifer, House for sale, en Maarten Peters, bekend van Frank Boeijengroep en schrijver voor o.a. Rob de Nijs en Liesbeth List. Binnen het thema ‘vuur’ zullen het orkest, Eshuijs en Peters los van elkaar en met elkaar nummers laten horen. VCE Westerveld heeft nog andere projecten lopen waar binnenkort meer informatie over verschijnt.

Diep Triest

Naast het drukke programma van dit jaar is het orkest ook al in voorbereiding op volgend jaar. Op 11 juni 2016 staat er een concert gepland met de smartlappenband Diep Triest. Zij staan bekend om hun Nederlandstalige muziek in een stevig jasje, gebracht in een aanstekelijke show met veel humor en parodie. VCE Westerveld zal samen met Diep Triest het podium beklimmen tijdens het dorpsfeest van Wapserveen. Het belooft een veelzijdige, gezellige avond te worden met een voorprogramma, twee uur durend programma van VCE met Diep Triest en een spetterende afterparty door de zangeressen van de band.

Ik doe mee!
Of je nou nog nooit een instrument hebt vastgehouden of als je graag na een stopperiode weer verder wilt spelen, er is altijd plaats voor nieuwe instrumenten en leden. Kom een keer kijken op een dinsdagavond in het dorpshuis in Wapse. Het opleidingsorkest speelt van 18:45 – 19:45 uur. Het groot orkest speelt van 20:00 – 22:00 uur. Neem ook eens een kijkje op de website www.muziekverenigingwesterveld.nl of neem contact op via info@muziekverenigingwesterveld.nl.