VCE Westerveld gaat het theater weer in. Musici schitteren tijdens ‘A touch of Winter’

VCE Westerveld gaat weer het podium van Rabo Theater de Meenthe op. Op 18 december schitteren de musici die grotendeels in de gemeente Westerveld woonachtig zijn, tijdens het winterconcert.

Een korte voorbereidingstijd dit jaar, maar een uitdaging gaat dit enthousiaste orkest niet snel uit de weg. VCE Westerveld staat voor leuke, verrassende en muzikale optredens waarbij het plezier afstraalt van zowel de muzikanten als het publiek. Al eerder gaf dit orkest succesvolle concerten in Rabo Theater de Meenthe. Ditmaal verzorgt orkest VCE Westerveld met A touch of Winter een (ver)nieuw(end) programma.

Samenkomst van verschillende culturele disciplines

Deze avond wordt een zeer gevarieerd programma aangeboden in samenwerking met verschillende gasten. „Met onder meer ‘het grootste koor uit de regio’ wordt het in het sfeervol ingerichte Rabo Theater gegarandeerd een geslaagde avond”, denkt Marjolein Rink. Volgens de voorzitter van VCE Westerveld wordt het publiek op 18 december in De Meenthe verrast door de samenkomst van verschillende culturele disciplines en raakt ondertussen alvast in de kerststemming.

Orkest VCE Westerveld

VCE Westerveld is een enthousiast orkest dat speelt onder de minstens zo enthousiaste leiding van Maarten Gal. Met zo’n zestig leden timmert dit moderne orkest stevig aan de muzikale weg. VCE Westerveld kent een breed repertoire en is voor van alles in, zo verduidelijkt voorzitter Marjolein Rink. „We traden al eerder op in de Meenthe, speelden het dak van de feesttent samen met een band, verzorgden een flashmob voor de nationale opening van de Open Monumentendag. en speelden in pyjama mee tijdens locatietheater. Niets is ons te gek”, zo vertelt Rink, die met het orkest ook nog eens veel geld inzamelde tijdens een zelfgeorganiseerd KWF-concert met aanvullende acties.

Kaarten voor A touch of Winter zijn verkrijgbaar bij Rabo Theater de Meenthe in Steenwijk, bij dorpshuis Oens Huus in Wapse, bij Coop Simonides in Vledder.