VCE Westerveld geeft mooi gebaar door

Ieder jaar op Kerstochtend gaat de wekker vroeg voor muzikanten van muziekvereniging VCE Westerveld. Met kerstmuts op, lichtjes in de instrumenten en, afgelopen jaar zeker niet onmisbaar, een thermobroek en -shirt onder de dikke jas wordt vanaf 5:30 uur vertrokken vanaf Wilhelminaoord.

Geheel vrijwillig brengen zij in de dorpen van de oude gemeente Vledder en in Wapse en Wapserveen kerstliederen ten gehore om iedereen zo een fijne Kerst te wensen. Dat het wordt gewaardeerd blijkt vaak uit het applaus dat wordt gegeven, de zwaaiende mensen die uit het slaapkamerraam hangen, in de pyjama voor het raam beneden staan te luisteren of de enkeling die de kou even trotseert om buiten te komen genieten. Ook worden de muzikanten wel eens verrast met zelfgebakken knieperties, een glaasje Berenburg, een chocolaatje of een warme drank.

De locaties zijn vaak willekeurig, al ontvangt de vereniging jaarlijks ook verzoekjes. De vijver aan de Kolk, achter de Menning in Wilhelminaoord, is vaste prik. Dit jaar ontvingen de muzikanten niet alleen applaus van de bewoners, maar ook een gevulde envelop. Tijdens het spelen hadden de aanwezige inwoners een bijdrage van €42 verzameld.

Voorzitter Marjolein Rink: ‘Wat een verrassing was dat! Dit mooie en warme gebaar willen wij heel graag doorgeven. Daarom hebben wij als bestuur besloten het bedrag af te ronden naar €100 en dit bedrag te schenken aan een lokaal goed doel. Heel graag maken wij hiermee de Kledingbank Westerveld blij, omdat wij vinden dat zij fantastisch werk doen voor inwoners uit onze gemeente’.

Meer informatie over Kledingbank Westerveld vind je hier. Naast geld kun je ook schone, draagbare kleding, schoenen, textiel en beddengoed doneren bij diverse inleverpunten in onze gemeente.