Acties voor concert ‘Muziek voor Hoop’

WAPSE – VCE Westerveld is initiatiefnemer van het Benefietconcert ‘Muziek voor Hoop’. In samenwerking met de drie andere Westerveldse muziekverenigingen UDI Dwingeloo, Advendo Diever en de Swingband Havelte komen de muzikanten zaterdag 26 mei in actie om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding.

Directe aanleiding voor het organiseren van ‘Muziek voor Hoop’ is het verlies in de afgelopen vijf jaar van vier leden van VCE Westerveld. De muziekvereniging benaderde hun zusterverenigingen om het initiatief gezamenlijk op te pakken en hier kwam positief reactie op. Ook burgemeester Rikus Jager is enthousiast en stelt de publiekshal van het gemeentehuis ter beschikking. Samen voor het goede doel om met elkaar een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar kanker in de hoop dat we in de toekomst niemand meer verliezen aan die vreselijke ziekte. Tijdens ‘Muziek voor Hoop’ worden bezoekers getrakteerd op muziek van MuziekKids Westerveld, Advendo Diever, Swingband Havelte en VCE Westerveld. UDI sluit aan bij het gezamenlijke eindnummer. Ook het slagwerkensemble van Appingedam speelt die dag.

Oliebollen en badeendjes

Op dit moment kan al rechtstreeks gedoneerd worden via acties.kwf.nl/muziekinactievoorkwf, staan door heel Westerveld collectebussen bij ondernemers en kunnen lege flessen ingeleverd worden bij de COOP in Vledder en de Albert Heijn in Havelte. Daarnaast organiseert VCE Westerveld een tweetal andere acties. Op 19 mei worden er oliebollen verkocht in de COOP Vledder.  Zondag 20 mei is er tijdens de Sluisdagen in Dieverbrug een Badeendjesrace. Om 14.00, 15.00 en 16.00 uur racen de eendjes in de Drentse Hoofdvaart met de finish in de sluis in Dieverbrug. Blaoskapel de Zendestriekers, onderdeel van VCE Westerveld, vrolijkt de race muzikaal op. Voor het Benefietconcert op 26 mei zijn nog maar een beperkt aantal plekken beschikbaar. De kaarten à 5 euro zijn verkrijgbaar via de muziekverenigingen en zaterdag en zon- dag bij de leden van VCE Westerveld. Een mail sturen naar info@muziekverenigingwesterveld.nl kan ook.