VCE Westerveld genomineerd voor verkiezing Vereniging van het Jaar!

Muziekvereniging VCE Westerveld is genomineerd voor de verkiezing Vereniging van het Jaar. Om deze verkiezing te winnen roept de actieve muziekvereniging iedereen op om te stemmen via www.verenigingvanhetjaar.nl. Op deze website lees je het unieke verenigingsverhaal waarmee ze genomineerd zijn. Voor de winnende vereniging, maar ook voor de stemmers zijn diverse prijzen te verdienen.

Over de vereniging

VCE Westerveld is een enthousiaste muziekvereniging en bestaat uit een modern fanfareorkest, jeugdorkest, Blaoskapel, saxofoon- en drumensemble. Wij hebben zo’n 60 leden die met veel plezier samen muziek maken. Er heerst een goede sfeer en muzikaal gezien zetten we een mooi stuk muziek neer. Dit komt mede door onze enthousiaste dirigent, Maarten Gal, die na ruim 11 jaar nog steeds met veel plezier komt.

Wij spelen muziek voor een divers publiek. Het orkest speelt verschillende genres muziek op diverse locaties, zoals in theater, met smartlappenband in een feesttent en tijdens dodenherdenking. Daarnaast werkten ze mee aan een flashmob en muzikaal theaterspektakel. De Blaoskapel is o.a. te vinden op feesten, markten, in bejaardentehuizen en optochten. Het saxofoonensemble verzorgt voornamelijk (kerk)diensten. We staan open voor allerlei uitdagingen en samenwerkingen!

Uiteraard zijn wij erg trots op onze jeugd die met veel plezier elke week repeteert. Eens in de drie weken spelen ze samen met de jeugd van twee andere korpsen. Door de samenwerking kunnen ze meer samenspelen met leeftijdsgenootjes. Muziek maken is leuk, samen muziek maken nog veel leuker! Daarnaast werven we actief jeugd op scholen en tijdens optredens. We proberen veel muziek te spelen die ook de jeugd aanspreekt.

Naast dat we met elkaar muziek maken, zetten we ons ook op andere vlakken in. Zo zijn we vaste verkeersregelaars bij evenementen in onze gemeente en zetten wij ons in voor het goede doel. Samen met drie andere verenigingen organiseren wij een benefietconcert ten goede van KWF. We doen dit ter nagedachtenis aan de leden die wij hebben verloren aan deze ziekte. In korte tijd hebben wij afscheid moeten nemen van meerdere leden die aan kanker zijn overleden. Dit heeft impact op een groep mensen die wekelijks met elkaar repeteert en lief en leed deelt. Speciaal voor hen doen wij waar we goed in zijn: muziek maken! Deze avond spelen wij hun lievelingsnummers en proberen geld op te halen voor het goede doel: acties.kwf.nl/muziekinactievoorkwf.

De verkiezing

De Vereniging van het Jaar verkiezing is een initiatief van NOC*NSF, Kunstbende en LKCA samen met de Rabobank. De verkiezing heeft als doel de kracht van de sport- en cultuurvereniging bij zoveel mogelijk Nederlanders in de schijnwerpers te zetten. Verenigingen zijn heel bijzonder en dat mag gezien worden.  De clubs met de meeste stemmen en hoogste beoordeling worden beloond met mooie prijzen.

Ga naar verenigingvanhetjaar.nl en stem ook op VCE Westerveld!

LET OP: Let op: Na het uitbrengen van je stem ontvang je een bevestigingsmail welke gestuurd wordt naar het mailadres dat is ingevuld bij het stemmen. In deze mail staat een link waarop op geklikt moet worden. Pas als dat gedaan is is je stem geldig. Vergeet dus niet dit te doen!

Volg de verkiezing via: TwitterInstagram | Facebook | YouTube

Zie voor meer informatie www.verenigingvanhetjaar.nl.