Muzikaal project voor het basisonderwijs

Onlangs had VCE Westerveld een opnameochtend in Cultureel Centrum “de Plataan” in Meppel. Zij werken hier aan een zeer leuk project voor het basisonderwijs. In samenwerking met een zanger, een danser en een percussionist zullen er een drietal filmpjes in elkaar gezet worden die gebruikt worden voor de muzieklessen in Zuidwest-Drenthe.

Dit idee past perfect bij ‘Meer muziek in de klas’ welke als doel heeft structureel muziekonderwijs voor alle basisschoolkinderen. Muziek maken is namelijk niet alleen heel leuk, het zorgt ook voor een creatieve uitdaging, ontspanning en verbondenheid. Muziek draagt op een unieke manier bij aan de ontwikkeling van kinderen, wetenschappelijk onderzoek toont dat keer op keer aan. Het bevordert bijvoorbeeld de sociaal-emotionele ontwikkeling en de ontwikkeling van het brein. Daarom is muziekonderwijs op de basisschool zo belangrijk.

Première

Op 20 april gaan de filmpjes in première tijdens de inspiratiemiddag voor het basisonderwijs en de muziekverenigingen van Zuidwest-Drenthe. Dit is in de Tamboer Hoogeveen en wordt mede mogelijk gemaakt door Muziekakkoord Drenthe.

De filmpjes worden mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de Gemeente Westerveld.

Doe je mee?

Er staan nog veel meer toffe projecten op de planning! Nog op zoek naar een leuk orkest? Wil jij het muziek maken weer oppakken of heb jij (of jouw kind) altijd al eens willen beginnen? Trek meester Maarten dan op school aan zijn jas, kom langs op de dinsdag in het dorpshuis (jeugd 18:45-19:45u / orkest 20:00-22:00 uur) of stuur een mail naar info@vcewesterveld.nl.

Voor meer informatie kun je ook kijken op onze website www.vcewesterveld.nl of ons volgen op Facebook, Instagram en/of Twitter.