Buitenaards dorpsfeest met VCE Westerveld en Diep Triest

Wapserveen – Waanzinnig met een grote W. Zo valt het feest dat Wapserveen dit weekeinde vierde het best te omschrijven.

Absolute hoogtepunt? Het waanzinnige optreden dat muziekvereniging VCE Westerveld zaterdagavond verzorgde samen met de Groningse smartlappenband DiepTriest.

Spektakel

De bekende smartlappenband Diep Triest trapte zaterdag het avondprogramma af. Langzaam werd toegewerkt naar het spektakelstuk van de avond: het gezamenlijke optreden met muziekvereniging VCE Westerveld. Na maandenlange voorbereiding konden de muzikanten direct aan de bak. In de bomvolle feesttent zat de stemming er dan ook direct goed in. In een wervelend optreden met verschillende verkleedpartijen en gastoptredens van onder meer Corry Konings , Imca Marina, Sugerlee Hooper en een heus nonnenkoor, werd de samenwerking tussen Diep Triest en de Westerveldse muzikanten een waanzinnig succes. Nogmaals werd aangetoond dat een fanfarekorps niet alleen maar walsjes en marsen kan spelen spelen, maar ook heel goed een volle feesttent op zijn kop kan zetten.