VCE Westerveld treedt samen op met DiepTriest

Wapserveen – Muziekvereniging VCE Westerveld wacht een bijzonder optreden. De muzikanten staan zaterdag met DiepTriest op het podium. Samen met deze bekende Groningse smartlappenband zetten ze tijdens het dorpsfeest in Wapserveen de feesttent op z’n

Muziekvereniging VCE Westerveld is in 2013 officieel ontstaan uit een fusie van de muziekverenigingen Vogido Wapse, Concordia Frederiksoord en Excelsior Wapserveen. De muzikanten spelen dit jaar al wel tien jaar samen. Met ruim zestig actieve muzikanten, verdeeld over het opleidings- en het grote orkest, is VCE Westerveld een gezonde vereniging dat met veel plezier optredens verzorgt.

Sinds het samenvoegen van de verenigingen, is er wel het nodige veranderd. ‘Het orkest is qua repertoire breder geworden’, vertelt voorzitter Marjolein Rink uit Wapse. ‘VCE is een modern orkest. We willen graag muziek spelen die iedereen kent. Van de roaring twenties tot de Flower Power, van film- tot musicalmuziek en van Adele tot Armin van Buuren.’ In dat licht gezien, past het optreden met Diep Triest ook volledig in de filosofie van VCE Westerveld. ‘Wij zijn erg voor ‘nieuwe dingen’. Dat hebben wij al laten zien tijdens het concert dat wij samen met Margriet Eshuijs hebben gegeven in Rabo Theater De Meenthe in Steenwijk.

Nu kwam er in het Dagblad van het Noorden voorbij dat DiepTriest op zoek was naar harmonie- en fanfareorkesten in Drenthe om samen mee op te treden. Daar voelden wij uiteraard wat voor en zo is het contact ontstaan.’

Repeteren

Tot voor kort wisten de Westerveldse musici nog niet goed wat ze van het concert moesten verwachten. Na de gezamenlijke repetitie met DiepTriest, vorige week in dorpshuis Oens Huus in Wapse, is dat nu wel duidelijk. ‘Het wordt een heel bijzondere avond, een feest vanaf het eerste nummer’, zo verklapt Rink. ‘Ik weet zeker dat de toeschouwers verrast worden door de muziek van Nederlandse bodem in een stevig jasje, gebracht in een aanstekelijke show met veel humor en parodie’.

De feestavond, mede mogelijk gemaakt door giften van het VSBfonds, de Gemeente Westerveld en Stichting Cultuurfonds Westerveld, begint vanaf 20.00 uur met een voorprogramma door ‘Part one!’. Na 23.00 uur zorgt ‘31 graden Live’ voor de afterparty.
De feesttent staat dit jaar aan de Schipslootweg, achter Midden 148 in Wapserveen. Dit is een andere locatie dan voorgaande jaren. Kaarten zijn aan de tent verkrijgbaar.